Nasza oferta

Edukacja, dzieci, zabawa - łączymy wszystkie te elementy, wprawiając w ruch najdoskonalszą maszynę na świecie, jaką jest umysł młodego człowieka. Zarażamy dzieci miłością do nauki, pokazując ją z zupełnie nieznanej im strony.

Podczas warsztatów i zajęć dla dzieci w Warszawie pokazujemy, że nauka może być przyjemnością. Poprzez zabawę, gry, eksperymenty zachęcamy naszych słuchaczy do poznawania otaczającego ich świata.

 

Zajęcia online i stacjonarne dla dzieci

 

 

ROZKMINKI MATEMATYCZNE

Grupa wiekowa: 3-12 lat
Długość zajęć: 30-55 min
Ilość zajęć: 35 zajęć w roku
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 8

Matematyczne Rozkminki to zajęcia dla dzieci już od 3 roku życia. Dlaczego zaczynamy tak wcześnie? Wcale nie wcześnie! Edukację matematyczną można wprowadzić już w wieku niemowlęcym, odpowiednio stymulując dziecko i pomagając mu zauważyć, że matematyka jest wszędzie, dookoła nas. Nie boimy się trudnych zadań, podając przepis na proste rozwiązanie. Na naszych zajęciach możecie zobaczyć patyki z lasu, świeże warzywa czy kubki z ciepłą i zimną wodą.

Jeśli zastanawiasz się, czy to sprawi, że Twoje dziecko polubi matematykę, odpowiedź jest oczywista: TAK! Zajęcia prowadzone są w duchu nauki przez zabawę, zgodnie z założeniami edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Maths). W zagadnienia matematyczne wplatamy obcowanie ze sztuką, nowe technologie, pracę na innowacyjnych materiałach edukacyjnych, zagwozdki projektowe oraz eksperymenty. Nie ma miejsca na nudę! Dzieci pracują na konkretach, własnoręcznie badając zadany problem. Pod okiem empatycznych instruktorów uczą się współpracy.

Sprawdź grafik

Fizyka dla dzieci - fizyczne rozkminki

Grupa wiekowa: 5-12 lat
Długość zajęć: 60 min
Ilość zajęć: 32 warsztaty w roku
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 12

Jedne z najbardziej szalonych zajęć w Rozkminkach! Interdyscyplinarne - łączą wiedzę z aż trzech dziedzin nauki: fizyki, chemii i biologii, ciekawe, rozbudzające zainteresowanie otaczającym nas światem i zjawiskami oraz niesamowicie wciągające.

Odpowiadamy na wszystkie trudne pytania, jak np. "Czy można zobaczyć dźwięk?", "Skąd się bierze deszcz?" i nasze ulubione: "Czy pingwiny mają kolana?".

Za każdym razem dzieci zdobywają informacje o danym temacie, a następnie wszystko samodzielnie, pod opieką instruktora badają, sprawdzają, eksperymentują i... świetnie się bawią! Czasami trzeba się pobrudzić, czasem zmęczyć, a jeszcze innym razem mocno wytężyć!

Sprawdź grafik

Robotyka i programowanie z Lego Education

Grupa wiekowa: 6-10 lat
Długość zajęć: 90 min
Ilość zajęć: 35 zajęć w roku
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 10

Zajęcia z robotyki z klockami Lego Education wprowadzają dzieci w świat programowania, robotyki i informatyki. Młodzi inżynierzy najpierw dyskutują nad danym modelem, następnie w parach budują z klocków robota, żeby wreszcie za pomocą specjalnie dostosowanego oprogramowania, samodzielnie wprawić swoje budowle w ruch! Moc nauki, zabawy i radości gwarantowana!

Przybliżamy najmłodszym podstawowe pojęcia dotyczące programowania i robotyki, kształtując ich kreatywność i twórcze rozumowanie, przy tej też okazji rozkminiamy zagadnienia z mechaniki, elektroniki, czy inżynierii materiałowej.

Zajęcia prowadzone są w duchu nauki poprzez zabawę, każdy uczestnik aktywnie spędza czas pod okiem wykwalifikowanego instruktora, który nie prowadzi wykładu, a dynamiczne warsztaty.

Sprawdź grafik

Programowanie Minecraft

Grupa wiekowa: 6-10 lat
Długość zajęć: 60 min
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 12

Programowanie w świecie Minecraft to zajęcia, na których uczymy się języka angielskiego i programowania oraz rozwijamy kreatywność!

Czym jest Minecraft?
Minecraft to znana i lubiana gra oparta na logicznych zasadach, popularna wśród dzieci jak i pokolenia 20 i 30-latków, którzy dobrze pamiętają jej początki. Sama gra uczy przetrwania w różnych warunkach, rozwija umiejętności projektowania i kreowania przestrzeni oraz konstrukcji. To co jest niezwykłe w świecie Minecraft to, że daje praktycznie nieograniczone możliwości i każdy znajdzie coś co go osobiście zainteresuje.

Co zyskuje dziecko uczestniczące w naszych zajęciach?
- poznaje podstawy programowania,
- uczy się języka angielskiego: poznaje i utrwala nowe słowa i zwroty, korzysta z języka angielskiego w sposób praktyczny,
- spędza czas w sposób kreatywny i przyjemny,
- buduje relacje z rówieśnikami i uczy się współpracy,
- rozwija umiejętności miękkie takie jak kreatywność i komunikatywność,
A przede wszystkim to co jest dla nas najważniejsze -  poznaje inną perspektywę na naukę i tego do czego może służyć poszerzanie swojej wiedzy.

Sprawdź grafik

RPG - Warsztaty gier fabularnych

Grupa wiekowa: 7-12 lat
Długość zajęć: 90 min
Ilość zajęć: 1 semestr
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 6

Stwórz z nami opowieść na żywo! Zdecyduj, jak się potoczy!
Role Playing Games (RPG) jest to gra fabularna, do której wystarczy kartka papieru, kilka kostek i szczypta wyobraźni.
Mistrz Gry (prowadzący), jako narrator przedstawia świat gry. Opisuje to, co widzą gracze, nakreśla tło fabuły i odgrywa drugoplanowe postaci występujące w grze. Gracze zaś są głównymi bohaterami, czynnie biorącymi udział w fabule – podejmują decyzje, deklarują czynności do wykonania. Decydują ostatecznie o tym, jak historia się potoczy. Jeśli czynność jest wyzwaniem, rzucają określoną pulą specjalnych kostek do gry, by zobaczyć jak dobrze im poszło. O sukcesie wyzwań decyduje również kreatywność, nieszablonowe myślenie i odgrywanie działań postaci. Tematyka zawsze jest dostosowana do wieku uczestników.

Cel zajęć:
- Rozbudzenie kreatywności i wyobraźni
- Rozwój komunikacji i współpracy w grupie.
- Nauka na błędach i wyciąganie wniosków na przyszłość

Korzyści z zajęć:
- Poznanie grupy osób, z którymi można wspólnie grać
- Rozwój umiejętności miękkich
- Przegląd systemów gier fabularnych RPG

Zajęcia prowadzi Pan Adrian Lewandowski z Okari Games.

Sprawdź grafik

Gimnastyka umysłu

Grupa wiekowa: 5-6 lat
Długość zajęć: 45 min
Ilość zajęć: 24 godziny dydaktyczne
Liczba dzieci w grupie: 6-12

W atrakcyjnej dla dzieci formie trenujemy zdolności poznawcze, które już niedługo będą potrzebne im w “zerówce” i szkole. Wykorzystujemy do tego zróżnicowane materiały, gry i zabawy. W ramach zajęć:
  • podnosimy koncentrację - ćwiczymy przerzutność uwagi, selekcję bodźców, wytrwałość, świadome kierowanie uwagą
  • poprawiamy pamięć bezpośrednią i krótkotrwałą (długotrwałą poprzez powtórki i mnemotechniki), trenujemy pamięć wzrokową, słuchową i kinestetyczną
  • wypracowujemy nawyk wykorzystywania kreatywności do zapamiętywania i wykonywania zróżnicowanych zadań edukacyjnych, poprawiamy płynność, giętkość i oryginalność myślenia, a także biegłość operowania zdolnościami myślowymi (m. in. dedukowaniem, kojarzeniem, abstrahowaniem); promujemy postawy proaktywne, otwarcie na nowości, wychodzenie poza ramy i schematy
  • wpieramy proces nauki czytania i pisania na wesoło - poprzez zabawy i ćwiczenia z naszego autorskiego skryptu, wprowadzamy czytanie globalne i wielozmysłowo zapoznajemy z literami, ćwiczymy motorykę małą i spostrzegawczość
  • wypracowujemy nawyk wykonywania twórczych notatek (w tym map myśli), nazywanych przez nas eduBazgrołami; jest to praktyczna nauka sporządzania notatek, które pomagają uporządkować wiedzę, zrozumieć temat, szybciej powtarzać i skuteczniej zapamiętywać informacje; takie notatki dodatkowo rozwijają kreatywność, podnoszą umiejętność kategoryzowania i tworzenia asocjacji.

Sprawdź grafik

Trening koncentracji i pamięci - Bystrzaki

Grupa wiekowa: kl. 1-3
Długość zajęć: 45min
Ilość zajęć: 24 godziny dydaktyczne
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 12

Przez świat niesamowitych możliwości umysłu i nieograniczonej kreatywności prowadzi dzieci rodzina strusi. Każde uosabiające inny zmysł. Dzięki nim dzieci uwrażliwiają się na świat wielozmysłowo, co zwiększa ich potencjał w zakresie nauki. Podczas zajęć trenują zdolności potrzebne w procesie uczenia się: koncentrację uwagi, kojarzenie, pamięć. Mają okazję doskonalić umiejętności konieczne w nauce czytania (w tym czytania całościowego) oraz pisania. Całość uatrakcyjniają zróżnicowane pomoce i formy pracy, które dają szansę na pełniejszy rozwój ich kreatywności.

Program kursu:
- uważność
- koncentracja
- pamięć (także wykorzystywanie w praktyce technik pamięciowych)
- elementy treningu czytania globalnego
- mapy myśli
- wykorzystywanie kreatywności w procesie uczenia się.

Trening szybkiego uczenia się i koncentracji - Twórcze wkuwanie

Grupa wiekowa: kl. 6-8
Długość zajęć: 45min
Ilość zajęć: 24 godziny dydaktyczne
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 12

Poznanie atrakcyjnych technik uczenia się podnosi motywację Uczniów do pracy. Wzmacnia wiarę w ich możliwości. Zróżnicowane formy pracy zachęcają do włożenia wysiłku nie tylko w trakcie zajęć, ale także podczas pracy samodzielnej. Wsparciem jest tu także wiedza na temat planowania i organizacji czasu nauki. Trening rozwijający wyobraźnię oraz uwrażliwiający zmysły (multisensoryczność) pozwala odkryć nowy potencjał w procesie kojarzenia, rozumienia i zapamiętywania informacji (materiał szkolny, języki obce i inne), zarówno podczas stosowania mnemotechnik, jak i podczas czytania. Uczestnicy zajęć widzą, że jedni nie mają sobie równych jeśli chodzi o tempo czytania i rozumienie tekstów, innych trudno prześcignąć w skuteczności zapamiętywania, a część z nich tworzy notatki, które wszystkich zachwycają. Uczą się od siebie nawzajem i zaczynają bardziej doceniać różnice między współpracującymi ludźmi.

Misja: MATMA!
Matematyka dla dzieci on-line

Grupa wiekowa: klasy 2-3 i 4-6
Długość zajęć: 60 min
Ilość zajęć: 16
Liczba dzieci w grupie: 4-6

Zajęcia są propozycją dla dzieci lubiących matematykę i wyzwania oraz potrzebujących matematycznej stymulacji.

Interaktywne zajęcia on-line z matematyki, oparte o podstawę programową, ale zdecydowanie ją poszerzające. Na zajęciach rozwiązujemy zagadki, łamigłówki, zadania z treścią i obliczeniowe. Poznajemy tajniki geometrii i stereometrii, odkrywamy zbiory i wiele więcej. Każde zajęcia mają inną fabułę - lecimy w kosmos, nurkujemy w oceanie, budujemy dom, czasem nawet ratujemy świat z rąk czarnych charakterów. Misja: MATMA to zajęcia zarówno dla dzieci uzdolnionych matematycznie, jak i uzdolnionych w zupełnie innych kierunkach 😊

Nasze zajęcia to nie webinar ani wykład. Prowadzimy interaktywne spotkania on-line, na których instruktor widzi każde z dzieci, rozmawia z nimi i działa.

Sprawdź grafik

Warsztat Fizyczny
Fizyka dla dzieci on-line

Grupa wiekowa: klasy 4-6 i 7-8
Długość zajęć: 60 min
Ilość zajęć: 16
Liczba dzieci w grupie: 4-6

Wreszcie zajęcia dla starszych dzieci! Tuż po feriach ruszamy z nowymi propozycjami dla dzieci z edukacji domowej oraz ze szkoły systemowej z klas 2-3 i 4-8.

Zapraszamy na interaktywne zajęcia on-line z fizyki, oparte o podstawę programową, ale zdecydowanie ją poszerzające. Na zajęciach poznajemy, badamy i sprawdzamy działanie podstawowych praw fizyki, np. grawitacji, zasad dynamiki Newtona, zjawisk cieplnych, optycznych i wiele więcej. Sprawdzamy jak to się dzieje, że samoloty latają, a balony unoszą się w powietrze, przechodzimy przez misje w escape roomach i zdobywamy odznaki specjalistów fizyki. Wszystko on-line, w grupach maksymalnie 6-osobowych.

Nasze zajęcia to nie webinar ani wykład. Prowadzimy interaktywne spotkania on-line, na których dzieci widzą prowadzącego, a prowadzący dzieci, prowadzą burzliwe dyskusje i rozkminki :)

Sprawdź grafik

Programowanie dla dzieci z Ozikiem

Grupa wiekowa: 4-5 lat
Długość zajęć: 40 min
Ilość zajęć: 35 zajęć w roku
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 10

Ozik to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Ten właśnie jegomość  zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów dzieci programują zadania, które wykonuje robot.

Dzięki robotowi dzieci w namacalny sposób przekonują się o tym, że programowanie jest niezwykle praktyczną dziedziną, która wykorzystywana jest w każdym obszarze ludzkiego życia. Programując z wykorzystaniem Ozobotów  są w stanie od razu zaobserwować efekty swojej pracy, co stwarza im bardziej przyjazne  warunki do przyswajania wiedzy na zajęciach.

Praca z Ozobotami przyzwyczaja dzieci do projektowego podejścia do pracy: otrzymują konkretny problem do rozwiązania za pomocą dostępnych narzędzi, tj. robota i zestawu zaprogramowanych komend. Ich zadanie polega na merytorycznym przygotowaniu się do rozwiązania problemu, obmyślenie ścieżki postępowania, wdrożenie, a na końcu obserwowanie postępów i wprowadzanie działań naprawczych. Takie podejście leży u podstaw współczesnego biznesu, więc dziecko zostaje w przyjazny sposób oswojony ze stylem pracy, który towarzyszyć mu będzie w przyszłym życiu zawodowym.

Sprawdź grafik

MatCody

Grupa wiekowa: 4-6 lat
Długość zajęć: 45 min
Ilość zajęć: 32 zajęcia w roku
Liczba dzieci w grupie: maksymalnie 10

Matcody są bardzo dynamicznymi zajęciami dla dzieci od 4 roku życia. Łączą w sobie matematykę, królową nauk, oraz kodowanie, pierwszy krok do programowania. Nasze zajęcia realizujemy w nurcie nauki przez zabawę, przez co w naturalny sposób uczą obserwacji i logicznego myślenia.

Matcody mogą być świetnym wstępem do  rozwiązywania interdyscyplinarnych zadań. Na naszych zajęciach znajdziemy m.in. drogę do szałasu, odkryjemy mapę świata, czy porozmawiamy z kosmitami za pomocą specjalnie stworzonego języka. Wszystko to przy użyciu dedykowanych plansz oraz przedmiotów dobrze dzieciom znanych podczas zabawy jak: figurki, kubeczki czy klocki.

Podczas zajęć trenujemy koordynację ręka-oko oraz schemat działania w trakcie rozwiązywania zadań. Daje to fundamentalną podstawę do dalszego poznawania zarówno nauk ścisłych jak i humanistycznych na kolejnych etapach edukacji.

Sprawdź grafik

Programowanie w Scratch'u

Grupa wiekowa: 7-9 lat, 10-12 lat
Długość zajęć: 60 min
Ilość zajęć: 4x60min
Liczba dzieci w grupie: 4-8

Na zajęciach kursanci poznają podstawy tworzenia gier w programie Scratch. Scratch to bardzo przyjazne środowisko, w którym dzieci przy pomocy bloczków/puzzli programują i tworzą interaktywne historyjki, animacje i gry. Programowanie to sposób myślenia, a nie wybrany język, dlatego po zajęciach dzieci nie tylko potrafią tworzyć w programie Scratch, ale też mają bazę do programowanie w ogóle. To dobry punkt wyjścia do tego, aby zacząć tworzyć własne bardziej skomplikowane gry.

Umiejętności/wiedza po zajęciach:

👉 znam środowisko Scratch

👉 umiem zaprogramować swoją grę/historyjkę

👉 rozumiem i używam podstawowe pojęcia używane w świecie programisty

👉 poznaję układ współrzędnych i jego zastosowania w programie


PROGRAM ZAJĘĆ, POZIOM 1:

1.     Scratch – zapoznanie z programem. Zajęcia wprowadzają dzieci do środowiska Scratch. Poznają podstawowe funkcjonalności programu. Kursanci wybierają plansze, postaci, przedmioty, obiekty, uczą się, jak modyfikować kolory, wielkość. W trakcie zajęć tworzymy pierwszy prosty projekt.
2.     Utworzenia konta na stronie scratch.mit.edu, zapoznanie ze stroną internetową programu i możliwościami jakie daje. Scratch – tworzenie prostej animacji z wykorzystaniem programu. Kursanci poznają kolejne funkcje programu: ruch, zmianę lokalizacji, zmianę kostiumu, tworzenie animacji postaci, dodawanie odgłosów i dźwięku, sterowanie duszkiem za pomocą strzałek.
3.     Poznajemy bardziej skomplikowane sekwencje kodów z rodzaju „kontrola” i zmienne, praktyczne wykorzystanie wspomnianych kodów, tworzymy dwie proste gry.
4.     Sprawdzian umiejętności, tworzymy bardziej skomplikowaną grę, która sprawdzi poznane przez nas funkcje programu. Udostępnienie gry na stronie internetowej, wykorzystanie swojego konta. Umożliwienie innym uczestnikom kursu zagrania w swoją wersję gry.

 

Cechy zajęć:


👾Grupy od 4 do 8 kursantów

👾Całe zajęcia są interaktywne i prowadzone online

👾 Zajęcia dla dwóch grup wiekowych: 7-9 lat oraz 10-12 lat

👾 Możliwość kontynuacji zajęć na kilku poziomach.

Sprawdź grafik

Warsztaty dla szkół i przedszkoli

Jesteśmy mobilni - nasze zajęcia prowadzimy w różnych placówkach edukacyjnych, zwłaszcza w szkołach podstawowych, przedszkolach, domach kultury. Proponujemy Państwu spotkania z matematyką, fizyką, robotyką, językiem francuskim i hiszpańskim w Państwa placówce. To ciekawa, nowoczesna forma zajęć dodatkowych, poszerzająca wiedzę dzieci z danego zakresu, będąca jednocześnie fantastyczną zabawą.

Zamów warsztaty lub całoroczne programy edukacyjne do Twojej placówki. Dojeżdżamy wraz z wszystkimi niezbędnymi materiałami potrzebnymi do przeprowadzenia zajęć.

Zamów

Wycieczki

Organizujemy spotkania w naturze i z naturą dla szkół, przedszkoli oraz grup dzieci i rodzin. Proponujemy zarówno zorganizowane działania fabularyzowane, wycieczki po zielonej stolicy i jej okolicach, jak i rodzinne eventy w naturze. Naszą specjalnością są fabularne gry terenowe.

Zamów